Mi is tulajdonképpen a Google Ads és miben rejlik az eddig felfedezett ereje?

Számos AdWords-definícióval találhattad már szembe magad a Google kereséseid során. Eleinte nehéz tisztán látni, hiszen annyiféle megközelítést tárnak elénk, hogy világossá, érthetővé tegyék a Google-hirdetések mibenlétét. 

mi_is_tulajdonkeppen_a_google_ads_es_miben_rejlik_az_eddig_felfedezett_ereje.png

Bemelegítésként a Vangie Beal-féle Adwords-meghatározással indíthatnánk, amelyben a következőkről értesülhetünk:

  • a Google Ads lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy költségvetést állítsanak fel a hirdetéseikre, és csupán akkor fizessenek mindezért, ha az internetező emberek a hirdetésekre kattintanak
  • ez a fajta hirdetési szolgáltatás elsősorban (nagyrészt) a kulcsszavakra konvertál
  • mindazon vállalkozók, akik élnek e lehetőséggel releváns hirdetéseket hozhatnak létre, olyan kulcsszavak és kifejezések segítségével, amelyekre a Google-keresőmotort használók rákeresnek
  • a keresett kulcsszó a hirdetés megnyitásához vezetheti a felhasználókat, ahonnan akár a webhelyedre is eljuthatnak
  • az AdWords-hirdetések a Google keresési eredmények felett, vagy jobb oldalán található Szponzorált Link (Sponzored Link) cím alatt jelennek meg
  • a kampányok kulcsszavának kiválasztásakor különböző beállítási opciók állnak a rendelkezésedre.

A Google Ads néhány kiemelkedő fontosságú ismérve

Nem kell többé hinned abban a borúlátó, kishitű kijelentésben, mely szerint hiába fektetsz be időt és energiát a munkába, az nem viszonozza fáradságodat, hiszen erre éppen a Google komplex hirdetési rendszere képes rácáfolni.

Szánj rá időt, ismerd meg, majd a megszerzett tudást kamatoztasd. Ezzel a hozzáállással nagy esély van arra, hogy felvirágoztasd a hirdetési kampányaidat. 

A nagyszerű pay-per-click (PPC- kattintásalapú fizetési mód) technológiának köszönhetően elmondható, hogy a hirdetőnek csupán a kattintott hirdetései kerülnek pénzbe. 

A „live prospect clicks” abban nyilvánul meg, hogy egy internetező ember a hirdetésre kattint, és vélhetően oda is eljut, hogy meglátogassa a webhelyt. 

Két hirdetés-megjelenítési hely áll a hirdetők rendelkezésére: 

1. A Keresési Hálózat 

  • amennyiben a Keresési Hálózatban kívánod megjeleníteni a hirdetéseidet, abban az esetben az általad közzétett hirdetésszöveg a keresési eredmények mellett fog láthatóvá válni
  • ne feledkezz meg arról sem, hogy ezen a helyen tudatos keresgélőkkel van/lehet dolgod, akik maguk szerzik meg a kívánt információkat 
  • a kattintási arány, vagyis a click trough rate (CTR) relatíve magasnak bizonyul 

 

2. A Display Hálózat

  • ha úgy döntesz, hogy a Display Hálózatban tennéd inkább közzé a hirdetéseidet, akkor több millió webhelyet, weboldalt érhetsz el, persze mindezt természetesen a nélkülözhetetlen optimális célzással valósíthatod meg
  • a megfelelő kulcsszavakkal embertömegekhez juthat el a hirdetésed
  • meg lehet ragadni az alkalmat a figyelemfelkeltésre
  • habár a CTR viszonylag „silányabb”, mint a Keresési Hálózatban, mégis előnyt lehet kovácsolni az olvasók sokoldalú érdeklődéséből 

 

Végezetül néhány kihagyhatatlan tudnivaló

 

Nélkülözhetetlen kihagyni azt a tudnivalót, mely szerint az AdWords lehetővé teszi a hirdetőnek, hogy akár több hirdetést is tesztelhessen egyidejűleg, valamint: nyomon követhesse minden hirdetését.

Minden kattintás „lenyomozható”, továbbá a Google biztosítja a keresési eredményeket az internet teljes platformján, ekként az AOL, az Earthlinks, a Netscape, és még számos nagy internetszolgáltató felületén egyaránt. 

Az AdSense programjain keresztül a Google-hirdetések weboldalak egész sokaságának felületein jelenhetnek meg internetszerte, így több ezer webújságon, weboldalon, blogon, valamint Gmail oldalakon. 

A hirdetések bármikor megváltoztathatók, nem beszélve arról, hogy az esetlegesen „kudarcba fulladt”, veszteséges hirdetéseknek egy szempillantás alatt (egy kattintással) véget vethetsz.

Esély van arra, hogy több hirdetést futtass párhuzamosan. Az ügyfeleket pedig eljuttathatod (ténylegesen) oda, ahova menni szerettek volna (ill. ráleljenek arra a tartalomra, információra stb., amit eredetileg kerestek).