Az 5 legjobb startup ötlet 2019-re

Egy új üzlet indításának kezdő fázisa az ötlet, azaz az irány meghatározása. Valami olyat létrehozni, ami még nem szerepel a piacon, ami üzleti rést foltoz be, amit szenvedéllyel és elhivatottsággal lehet űzni. Nem mellékesen persze jövedelmező is.

startup-1018511_640.png


Azonban, ha megvizsgáljuk a sikeres startupokat, szinte kivétel nélkül megállapíthatjuk, hogy soha nem a pénz volt a vállalkozás létrehozásának a mozgatórugója. A vezérlőelv mindig a tenni akarás, az új létrehozása volt, tehát az ötlet maga. És talán ez a kulcs: a szenvedély meghozza az üzleti sikert is.


Az alábbiakban következzék 5 olyan startup ötlet, ami a piaci igények kielégítése kapcsán még gyermekcipőben jár, illetve teljes mértékben megvalósításra vár.


1. Közösségi média menedzser


A szociális platformok erejét 2019-re a legkonzervatívabb vállalatok is megértették, és az azokban rejlő lehetőségeket mindinkább próbálják ki is használni. A cégeknek azonban nincs elég idejük, munkaerejük, tudásuk, hogy ezeket az oldalakat kezeljék.

media-998990_640.jpg
Kétségtelen tény, hogy a marketing szempontból igen jelentős közösségi terektől vétek elfordulni, így a vállalkozások jobb híján a munkaügyes kollégákkal, rendszergazdákkal próbálják kitölteni a tátongó űrt. Ezekkel a munkatársakkal azonban szintén az a baj, hogy a közösségi média kezelését félállásban, hozzáértés nélkül végzik, így sajnos néha több kárt okoz a munkájuk, mint hasznot.


Valójában ezeknek a vállalkozásoknak olcsóbb és hatékonyabb lenne a szociális platformok kezelésének, felügyeletének kiszervezése egy olyan személynek, aki napi 8 órás munkával folyamatosan tervezni tudná és nyomon követné az eseményeket.


2. Weboldalak és domain nevek aukciója


A koncepció ugyan nem teljesen új, hébe-hóba belefuthatsz a világhálón olyan személyekbe, akik hangzatos domain neveket árulnak a piaci ár többszöröséért. Az újszerűség ebben az esetben egy olyan platform kialakítása lehetne, amely összefogja, és – akár aukciószerűen – árulja a feleslegessé vált domain neveket vagy teljes weboldalakat.


3. Idegenforgalmi útmutató készítése


A turisztikai tanácsadás az egyik legjövedelmezőbb üzletággá nőtte ki magát az elmúlt években. Számos idegenforgalmi weboldal hajlandó kisebb vagyonokat is fizetni a részletes útleírásokért, éttermek, szórakozóhelyek, turisztikai látványosságok képes és szöveges értékeléséért.

web-3120321_640.png
De miért is ne lehetnének ezek a beszámolók trendik, naprakészek, fiatalosak és lendületesek? Vond be a közösségi médiát: készíts élő videót a Facebookon, posztolj az Instagramon, hogy bemutasd a túra részleteit, használj releváns hashtag jelöléseket.


4. Online oktatási kurzusok, webináriumok


Szintén egy nem teljesen új keletű idea, azonban egy kis csavarral a piac úttörőjévé válhatsz. (Sajnos egyelőre abban az esetben, ha jól kommunikálsz angolul.) Egyes weboldalak ugyanis – mint például az Udemy, a Coursera vagy a Lynda.com – felületet biztosítanak ahhoz, hogy értékesítsd a tudásod.


Mit jelent ez? Egy terület szakértőjeként létrehozhatsz online oktatási kurzusokat, webináriumokat, amiket a felhasználók díjfizetés ellenében megtekinthetnek.


5. Online személyi edző


Ha az edző kivételével minden megvan odahaza ami az alakformáláshoz kell, akkor miért ne lehetne az edzőt is oda vinni? Legalább képernyőn.


Nem számít, hogy milyen távol laknak tőled a tanítványaid, egy videós platform segítségével még a világ másik végéről is követni tudják a foglalkozásaidat. Az óra végén pedig lehetőséged van személyes tanácsadás keretében egyesével foglalkozni az ügyfeleiddel.

Címkék: Startup