Milyen gyakran érdemes posztolni a közösségi médiába?

Egyes oldalak azt állítják, hogy a szociális média felületein nem lehet elég bejegyzést megjeleníteni. Más szakmai blogok ugyanakkor – a kevesebb több alapon – amellett teszik le a voksot, hogy kevés, de értékes tartalom menjen ki a követőknek. Hol az igazság?

milyen_gyakran_erdemes_posztolni_a_kozossegi_mediaba.png

Semmi értelme napi 10-15 posztot megjeleníteni, hiszen a szociális platformok algoritmusai visszaveszik az elérést – szól az egyik érv. Míg a másik amellett teszi le a garast, hogy épp a korlátozott láthatóság miatt rengeteg bejegyzést kell publikálni az említett felületeken, hogy legalább minimális számú rajongó lássa azokat.

Ha már most zsong a fejed a kavarodástól, akkor megnyugtatlak: nem vagy egyedül. Ember legyen a talpán, aki ki tud igazodni a közösségi médiaoldalak lélektanán, néha már-már azt érzi a tag, hogy bármit tesz, az sehogyan sem jó.

Számos tanulmány, felmérés és elemzés keresi a bölcsek kövét, azaz azt az optimális számot, ami a napi limitet jelenti a közösségi oldalak publikált posztszámát tekintve. Egy dolgot azonban már érdemes a legelején leszögezni. A releváns rajongói elköteleződést kizárólag minőségi, érdekes és értékes bejegyzésekkel lehet kivívni.

Noha a végkövetkeztetések nem feltétlenül fedik mindig tökéletesen egymást, abban a Buffer, a DowSocial, a HubSpot, a Localvox, a Forbes és még számos neves oldal is egyetért, hogy a jó elérés egyik (ha nem a legfontosabb) kulcsa az, hogy felkeltsd a felhasználó figyelmét. Ehhez pedig akár heti egy jó bejegyzés is elég, aminek gyümölcseit akár hónapokon át szüretelheted.

De mégis, mennyi az annyi? Hány poszt jelenjen meg naponta?

Minden közösségi oldal más és más, a platformok algoritmusai különböző metódus szerint kerültek finomhangolásra. Éppen ezért nem lehet konkrétan kijelenteni sem, hogy például általánosan napi 3 bejegyzés az optimális.

Érdemes inkább számba venni lépésről lépésre az egyes szociális oldalakat, hogy tisztább képet kapjunk. Az alábbiak az előzőekben már említett elemzések, következtetések alapján került összesítésre.

Érdemes megjegyezni továbbá, hogy az adott közösségi oldalak tematikája, felhasználói szokásai módosíthatják a számokat. Mit jelent ez? Például egy humoros képeket megjelenítő Facebook csoportnak más elérése lesz, mint egy szakmai horgász fórumnak. De lássuk a számokat!

Facebook

Minimum: 2 hozzászólás naponta (Interakciók a felhasználók megnyilvánulásaira).

Ajánlott: 1 bejegyzés megjelenítése naponta. Legjobb időpont a Facebookon történő publikálásra: 13 óra és 16 óra között.

Megjegyzés: A posztszámok tekintetében teljes a szórás a neves oldalak állásfoglalása alapján. Az Ahalogy nevű honlap napi egynél többet már spamnek vesz, a Buffer napi két bejegyzést javasol, míg a Constant Contact hetente legalább három friss megjelenést ajánl. Ezekkel szemben a Neil Patel elemzőoldal arra figyelmeztet, hogy 10.000 követő alatt napi egy bejegyzés az optimális. Érdemes lehet időről-időre a Facebook saját elemző eszközé is vizsgálgatni. Ez az adott oldalra kattintva, a borítókép alatti három pontot kinyitva az Elemzések megtekintése menüpontnál található.

Twitter

Minimum: 1 tweet naponta.

Ajánlott: 15 tweet megjelenítése 24 óránként. Legjobb időpont a Twitteren történő publikálásra: A reggeli és délutáni, koraesti órák.

Megjegyzés: A szórás ebben az esetben is igen nagy. A Buffer napi három tweetet ajánl, míg a Constant Contact ötöt. A DowSocial napi szinten hat bejegyzést preferál, a HubSpot és a LocalVox maximum öt tweet posztolásáról ír. A Twitter kifinomult elemzési funkcióval rendelkezik, amely segít ellenőrizni a legtöbb nézettséget hozó bejegyzéseket. Ennek vizsgálatához be kell jelentkezned a Twitter Analytics szolgáltatásába, és a dátumok oszlopdiagramjára vetned néhány pillantást.

Pinterest

Minimum: 3 pin naponta.

Ajánlott: 11 pin megjelenítése 24 óránként. Legjobb időpont a Pinteresten történő publikálásra: Délelőtt és késő este.

Megjegyzés: Az Ahalogy 15-30 napi pinben látja a megfelelő számot, míg a Buffernél ez a szám csak öt. A DowSocial legalább napi hármat javasol, az Adobe 24 óránkét 4-10-et. A Pinterest elemző funkciója igen mély merítésekre ad lehetőséget. Hol találod ezt a funkciót? Egyszerűen látogasd meg a Pinterest Analytics-et, ahol válaszd a Profil menüpontot. Itt a hét kiválasztott napjaira szűrheted az adatokat, amiket praktikusan egy táblázatba is exportálhatsz.

Instagram

Minimum: 1 bejegyzés naponta.

Ajánlott: 1-2 bejegyzés 24 óránként. Legjobb időpont az Instagram felületén történő publikálásra: Reggeli időszakok.

Megjegyzés: A Buffer a népszerű márkák szokásait vette alapul, melyek átlagosan napi 1,5 bejegyzést osztanak meg a követőikkel. A DowSocial oldalánál ez a szám három. Az Adobe ugyanakkor arról beszél, hogy a posztolások gyakoriságát az Instagram oldal nagyságához kell igazítani. Amennyiben sok követővel rendelkezik, úgy akár még a napi 10 megosztás sem földtől elrugaszkodott. Az Instagram adatok monitorozásához az Iconosquare szolgáltatást kell segítségül hívnod. Lehetőségeinek egy része arra irányul, hogy statisztikai adatokat állíthass össze az Instagram felhasználók viselkedésének adataiból. Sajnos az Iconosquare csak 14 napig ingyenes.

Összegzés

Zárásképpen nem árt ismét aláhúzni, hogy a fent ismertetett adatok kizárólag átlagoláson alapulnak. Arra viszont kétségtelenül megfelelők, hogy képet kapj az egyes közösségi médiaoldalak viselkedéséről, statisztikáiról. A személyes tapasztalat azonban elkerülhetetlen, rajtad kívül ugyanis egyetlen elemző szakember sem tudja jobban, hogy milyen tartalmakat kedvelnek a rajongóid, illetve mely időben a legaktívabbak.