Hogyan indíts online üzletet kevés tapasztalattal? A sikeres online webáruház alapjai!

2019-re az online értékesítés nemcsak beérte, de globális szinten le is hagyta a bolti kereskedelmet. A webes vásárlók és az eladók kapcsolata új szintre lépett, így nem túlzás kijelenteni azt, hogy amelyik kereskedelmi vállalkozás nem működtet online áruházat, az előbb-utóbb lemarad a versenyben.


De miket érdemes az ilyen jellegű üzlet indításakor szem előtt tartani? Egyáltalán hogyan vágjon bele az a cégvezető, aki azt sem tudja, hogy eszik-e vagy isszák a webshopot?


Első lépés: kutatás, kutatás és kutatás


Minden jól működő elektronikus üzlet alapja a piackutatás. Az interneten jelenleg őrületes a verseny, így megvan rá az esély, hogy mások is hasonló terméket forgalmaznak, mint te. Ez persze nem azt jelenti, hogy neked nem kellene jelen lenned az online térben, mindössze alapos körültekintésre lesz szükséged.

elso_lepes_kutatas_kutatas_es_kutatas.png
Meg kell találnod azokat a piaci réseket, amikben pluszt tudsz nyújtani az ügyfeleidnek, fel kell mérned a konkurenciád hiányosságait, és jobbnak kell lenned. Ha a piacon a tiédhez hasonló termékek is megvetették a lábukat, az azt jelenti, hogy van rájuk kereslet.


Második lépés: az online üzlet motorjának kiválasztása


Minden sikeres webáruház alatt egy jól működő szoftver dolgozik, ami nélkül elképzelhetetlen az ügyfelek magas szintű kiszolgálása. Számtalan lehetőség áll a rendelkezésedre az olyan előfizetéses szolgáltatásoktól mint a Shopify, a 3dcart és a Magento egészen az ingyenes Wordpress eCommerce bővítményig.

masodik_lepes_az_online_uzlet_motorjanak_kivalasztasa.png
Természetesen, ha úgy döntesz, akkor választhatod az egyedi fejlesztést is, kétségtelen azonban, hogy ebben az esetben mélyebben bele kell nyúlnod a zsebedbe.


Harmadik lépés: a részletek kidolgozása


Túl vagy a piackutatáson, kész a vadonatúj webáruházad, ám még korántsem dőlhetsz hátra. Nem szabad elfeledkezned a logisztikai feladatokról sem, így a raktározásról, futárszolgálattal történő szerződéskötésről, továbbá a kiszállítási költségek kalkulálásáról.


Ezek az elemek komoly díjtételként jelentkezhetnek a vállalkozásod büdzséjében, ezért érdemes idejekorán felkészülni rájuk, és bekalkulálni a költségvetésbe. Amennyiben alkalmazottakat is foglalkoztatsz, ezen a ponton szükséges meghatároznod, hogy kinek mi lesz a feladata. Ha ezáltal egy kollégának változik a munkaköre, idejében tájékoztasd róla, és végezd el az ezzel kapcsolatos adminisztrációt.


Negyedik lépés: a marketing


Ez az a költségvetési tétel, amin a kezdő vállalkozások előszeretettel spórolnak, ám létszükséglet elfogadni, hogy egy induló, ismeretlen webáruház képtelen fennmaradni promóció nélkül. Az első időkben a legfontosabb marketingelem a keresőoptimalizálás lesz, ami a Google és egyéb keresőmotorok vonatkozásában kiemelkedő.

marketing.jpg
Miért fontos ez? Amíg a keresőmotorok nem térképezték fel megfelelően a webáruházad, addig a keresésekből érkező látogatókra nem nagyon számíthatsz. Nem mellékesen ezért lényegesek a pontos és átfogó termékleírások is.


Ötödik lépés: a vonatkozó jogszabályok megismerése


Ha el szeretnéd kerülni a kellemetlen perceket a hatóságokkal, akkor érdemes tisztában lenned a fogyasztóvédelmi előírásokkal, az elektronikus kereskedelem szabályozásával, az engedélyhez kötött tevékenységek körével, illetve még egy sor lényeges szabállyal.


Ez elsőre talán kissé riasztó lehet, de senki nem várja el tőled, hogy az online üzleted nyitása mellett jogásszá is képezd magad. Amennyiben valami nem teljesen tiszta, ha úgy érzed, hogy eltévedtél a jogi zsargon szövevényes útvesztőjében, akkor kérd egy könyvelő segítségét.