Hogyan indíts egyéni vállalkozást és dolgozz otthon? Útmutató a sikerhez!

A vállalkozói lét, a saját talpra állás ma már nem tűnik elérhetetlen messzeségnek. A pontos tervezés, a kockázatok, buktatók felmérése azonban elengedhetetlen részét képzik a folyamatnak. Gondos számítás nélkül ugyanis nem létezik sikeres vállalkozás.

A lehetőségek tárháza szinte végtelen

Az online üzlettől kezdve az otthoni terápiás foglalkozáson át a tanácsadásig bármibe belekezdhetsz. Természetesen egyes szakmák képesítést és működési engedélyt követelnek, ám csak rajtad áll, hogy képzeled el a jövődet.

sketch-1556827431058.png

Hogyan indíts vállalkozást?

Mindegy tehát, hogy egy terméket szeretnél forgalmazni az interneten vagy egy szolgáltatást kínálsz az embereknek, az üzleti ötletedet alapos piaci kutatás kell, hogy kövesse. Ez ugyanis a lehetőségeid feltérképezésén túl piaci vetélytársaid megismerésére is apropót ad.

Szánj némi időt az üzleti célcsoportod kiismerésére. Tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:

  • Hány évesek az ügyfeleim (fiatalok, középkorúak, idősebbek)?
  • Hol érem el az ügyfeleimet? Lokális szinten vagy többnyire online felületeken?
  • Hol tudnak ők elérni engem? Hol válhatok láthatóvá a számukra?
  • Mennyire árérzékenyek? Mennyit képesek kifizetni a termékemért, szolgáltatásomért?

Ha megközelítőleg képbe kerültél a célcsoportod kapcsán, akkor készíts egy listát a konkurenciáról. Egészen pontosan azokról a versenytársakról, akik a tiédhez hasonló terméket, szolgáltatást kínálnak, és célcsoportjaik hozzávetőleg megegyeznek a tiéddel. Ők lesznek az igazi piaci kihívóid.

Vizsgáld meg őket alaposan! Figyeld meg, hogy mi az, amiben kiemelkedően teljesítenek, és keresd meg a gyengeségüket is. Nincs online ügyfélszolgálatuk? Te legyél elérhető mindig a Facebookon. Lassú a házhozszállítás? Te intézd gyorsabban.

A felhasználói értékelésekből rengeteg hasznos információ leszűrhető, böngészd végig ezeket a konkurenciádnál, és tanulj belőlük.

Legyen üzleti terved

Ez az a passzus, amivel a legtöbb kezdő vállalkozó nem szeret törődni. De hidd el, az üzleti terv segít néhány kiemelten fontos mérföldkő elérésében, és napra pontos képet ad a vállalkozásod fejlődéséről, irányáról.

Nem szükséges értelmezhetetlen folyamatábrákkal, szemet fárasztó matematikai egyenletekkel telitűzdelt százoldalas disszertációt írnod. (Sokan egyébként azért riadnak vissza az üzleti terv készítésétől, mert azt gondolják, hogy így néz ki.)

Írd le az alapötletedet, a potenciális ügyfeleid körét, a felfedezett piaci rést, amit termékeddel, szolgáltatásoddal be szeretnél tömni. Tedd mellé a vállalkozásod napi teendőit, a jelenlegi pénzügyi helyzeted, illetve a tervezettet. Mennyibe kerül a vállalkozásod fenntartása, és mennyit fogsz belőle havonta profitálni? Mennyit keresel egy termék eladásával, illetve egy megbízással? Mennyit kell eladnod, hogy önfenntartóvá váljon a céged? Mikor fogod ezt elérni?

A vállalkozás hivatalossá tétele

Ha a tervezésben idáig jutottál, akkor ideje hivatalossá tenni az ötletedet. A vállalkozásod formáját tekintve több lehetőség közül is választhatsz. Ezt többnyire a bevételed összege, a választott adózási forma, a visszaigényelhető és leírható tételek fogják meghatározni.

Ezen a pontot erősen ajánlott egy könyvelő segítségét kérned. A szakember közreműködésével kiválasztjátok a leendő vállalkozásod profiljához illő cégformát, sőt, a vállalkozásod hivatalos bejegyzését is elintézi.

Könyvelővel, adótanácsadóval, pénzügyi szakemberekkel egyébiránt a jövőben is érdemes lesz a kapcsolattartás.