A Google-hirdetővé válás előnyei és lépései
Amíg sokan már teljesen otthonosan mozognak a Google keresőiben, addig csak kevesen tapasztalják azt, hogy milyen egyszerű is lehet megjelenni az áhított felületeken, vagy méginkább a keresési eredmények első oldalán. Az is igaz, hogy néha valódi kihívást jelenthet az, hogy mindezt nyereségesen is működtethessük, ezért az alábbiakban néhány alapvető gondolatot osztunk meg neked a Google Ads-ről és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokról.
A hirdetések megjelenítése
Már a kezdeteknél eldöntheted, hogy a hirdetéseid az „egész világ” szeme előtt láthatóvá kívánod tenni, vagy inkább korlátoznád azok expozícióját, előterjesztését. Az AdWords expozíciós szintjei a következők:
1. Google keresési eredmények:
- a kulcsszóra keresés során a Google találati oldalán
- ha a kereső személy bepötyögte az adott kulcsszót, vagy annak egy rokon változatát, ez lehet a hirdetés kiváltó tényezője
- mindez az eredményoldal felső, vagy jobb oldalán jelenik meg
2. Keresési partnerek eredményei:
- hirdetéseid megjelenhetnek a Google keresési partnereinek hálózatain is
- megjeleníthetik, illetve saját keresési oldalaikba foglalhatják a Google eredményeit.
A Gmail és az AdSense webhelyek
Az előbb tárgyaltak mellett, több százezer weboldal, webhely jelenítheti meg az AdWords hirdetéseket az AdSense program részeként, amely lehetővé teszi a webhelytulajdonosok számára a hozzáférést.
A Gmail-hirdetések olyan interaktív hirdetések, amelyek a beérkező levelek tetején találhatók. Amikor valaki rákattint egy összecsukott, ill. tömörített Gmail-hirdetésre, akkor az ugyanúgy kibővül, mint egy e-mail. Az ilyen formában kibővült hirdetés tartalmazhat képeket, videókat, vagy beágyazott űrlapot is akár.
Hirdetésed legyen:
- e-mail kész: tudniillik sokan továbbítják üzenetként a már megnyitott hirdetéseket
- mobilbarát: a Google Ads optimalizálja a hirdetéseket annak érdekében, hogy bármilyen eszközről elérhetők lehessenek. Hogy még hatásosabb legyen a hirdetésed, kiválaszthatod a dedikált mobil opciókat, például a click-to-call, vagyis a kattintásról hívásra verziót.
Tippek:
- hozz létre egy hirdetéscsomagot, vagy kampányt kizárólag Gmail-hirdetésekhez
- Gmail-hirdetésére specifikus célzást is beállíthatsz (pl.: domain célzást)
- ne adj hozzá inkompatibilis célzást a Gmail-hirdetéseket tartalmazó hirdetéscsoporthoz, vagy kampányhoz, ha nem megfelelő célzást használsz, akkor a Gmail-hirdetései nem fognak megfelelően működni.
A Google AdSense és működési elve
Az AdSense egy olyan CPC (kattintásonkénti költségre vonatkozó) hirdetési program, amely lehetővé teszi a megjelenítők számára, hogy kis mennyiségű HTML-t helyezzenek be a webhelyükre és hirdetéseket jelenítsenek meg, amelyek célzottak és relevánsak az oldalak tartalmaira.
A Pay Per Click (PPC) előnyeiről
Az AdWords egy PPC reklámmédiumnak is nevezhető, amely azt a célt szolgálja, hogy csak az eredményekért kelljen fizetned. Olyanokért, amelyek látogatókat visznek a saját webhelyedre. A Google-hirdetések szembetűnő tulajdonságai, hogy minden esetben lehetővé teszik annak az eldöntését, hogy mennyit vagy hajlandó fizetni egy-egy látogató kattintásáért.